فردا (۲۵ اردیبهشت) یارانه این دهک‌ها واریز می‌شود | مبلغ یارانه چقدر است؟ منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار باشید | قیمت دلار چقدر کاهش خواهد یافت؟ پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سطوح حمایتی نماد‌ها منجی شاخص کل می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کف شیرین خرید رسید جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، سطح زیر کشت هندوانه بذری در خراسان‌رضوی است ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ سریA چند؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنعانی: وزارت حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی دو روی یک سکه‌اند پیش ثبت‌نام اینترنتی توزیع لاستیک به زودی آغاز می‌شود قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۴ بنگاه املاک از ابتدای سال در مشهد | در ادامه بازرسی‌ها ۲ بنگاه املاک پلمب شد آخرین خبر درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش در اردبیل آغاز مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی از امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول قیمت رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزام نیست قیمت ارز‌های مبادله‌ای در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سکه یک کانال عقب نشینی کرد | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | هایما در آستانه ۲ میلیاردی شدن (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با چقدر نقدینگی می‌توانیم در بولوار امام‌خمینی(ره) مشهد، خانه اجاره کنیم؟ اینفوگرافی | کدام استان‌ها رکورددار چک برگشتی هستند؟ آیا تابستان امسال با کمبود برق مواجهیم؟
سرخط خبرها

صنعت سنگ ایران در مسیر تهدید و توسعه | خراسان رضوی از نظر تنوع و ذخایر سنگی، رتبه یک کشور را دارد + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۲۸۶۷
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
صنعت سنگ ایران در مسیر تهدید و توسعه | خراسان رضوی از نظر تنوع و ذخایر سنگی، رتبه یک کشور را دارد + فیلم
به گفته کارشناسان حجم بازار جهانی سنگ ۳۵ میلیارد دلار است که سهم ایران از آن کمتر از یک درصد است. که با توجه به پتانسیل‌های بالای کشورمان در این حوزه چندان قابل قبول نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، صنعت سنگ ساختمانی یکی از صنایع مهم کشورمان محسوب می‌شود و ایران از لحاظ تنوع سنگ ساختمانی رتبه یک و از نظر ذخایر سنگ ساختمانی رتبه چهارم در دنیا را به خود اختصاص داده است. در این میان خراسان رضوی از نظر تنوع و ذخایر، رتبه یک کشور را داراست. 

به گفته کارشناسان حجم بازار جهانی سنگ ۳۵ میلیارد دلار است که سهم ایران از آن کمتر از یک درصد است. که با توجه به پتانسیل‌های بالای کشورمان در این حوزه چندان قابل قبول نیست. به تازگی دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ در مشهد با حضور برخی ازهیات‌های خارجی برگزار شده است. برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در راستای معرفی ظرفیت‌های این صنعت در خراسان رضوی تاثیر گذار باشد.

پتانسیل بالای صنعت سنگ ساختمان در کشور

حامد زارع، مدیرعامل سنگ هزار و یک درباره برگزاری این نمایشگاه و تاثیرآن بر معرفی پتانسیل‌های صنعت سنگ ساختمانی بیان می‌کند: صنعت سنگ ساختمان پتانسیل خوبی دارد و در حال حاضر محصولات سنگ ساختمانی به کشور‌های اطراف به خصوص کشور‌های خلیج فارس صادر می‌شود.

وی درباره چالش‌های صنعت سنگ ساختمان ادامه می‌دهد: در صنعت سنگ ساختمانی به برخی مواد تولید وابسته هستیم که از چین وارد می‌شود. اگر این موارد بومی شود و با قیمت پایین‌تر در بازار عرضه شود قیمت تمام شده محصولات ما نیز کمتر خواهد شد اگرچه اکنون از لحاظ قیمت سنگ ساختمانی از کشور‌های دیگر قیمتمان مناسبتر است، اما این موضوع در بحث فروش برایمان مزیت دارد.

زارع درباره برگزاری نمایشگاه تصریح می‌کند: شرکت در نمایشگاه صنعت سنگ مثمر ثمر بوده و بازدیدکنندگان بهتر می‌توانند محصولات را از لحاظ قیمتی سنجش کنند.

اختلاف قیمتی بین ریال و دلار دستگاه‌‎های خارجی را گران کرده است

 درادامه رضا بهبودی، فعال صنعت سنگ ساختمانی درباره تامین نیاز داخلی کشور برای ماشین آلات سنگ ساختمانی بیان می‌کنند: محصولات شرکت ما دستگاه‌های حمل و جابه جایی و ترمیم برای کارخانه‌های سنگ بری و ... است. تمام محصولات تولیدی ما ۱۰۰ درصد با مواد داخلی تولید می‌شود. به خاطر اختلاف قیمتی بین ریال و دلار دستگاه‌‎های خارجی آنقدر گران شده که پیمانکارها، کارخانه‌ها و... تلاش می‌کنند تا از ماشین‌آلات ایرانی استفاده کنند. خوشبختانه به خاطر تحریم این ابزار‌ها بومی سازی شده است. برای ساخت برخی از این دستگاه‌ها از موارد داخلی جایگزینی استفاده شده است.

وی درباره برگزاری نمایشگاه برای معرفی محصولات صنعت سخت ساختمان عناون می‌کند: بزرگترین مزیت این است که فعالان صنعت سنگ ساختمان از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه می‌شوند تا حجم تولید و نوع تولید را به همان سمت سوق دهند.

پتانسیل‌های صنعت سنگ در کشور بالفعل نشده است

جواد استادمحمدی، مدیر فروش شرکت سرچشمه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز بیان می‌کند: شرکت ما با استاندار‌های بین المللی محصولات را تولید و صادر می‌کند. سنگ ساختمانی بخشی از مواد معدنی است و این محصول پتانسیل‌های زیادی دارد.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه پتانسیل‌های این صنعت در کشور بالفعل نشده و این قابلیت وجود دارد تا کار بیشتری در حوزه صنعت سنگ در کشور انجام شود.

استاد محمدی با اشاره به مشکلات واردات ماشین آلات استخراج مواد معدنی بیان می‌کند: برخی از قطعات ماشین آلات به کشور وارد نمی‌شود و همچنین ماشین آلاتی که وارد می‌شوند به دلیل اینکه دست دوم هستند باید اورهال شوند این در حالی است که چندین سال دستگاه‌ها در کشور‌های پیشرفته استفاد شده است و دچار استهلاک است. همچنین در نمایشگاه‌های داخلی از ۵ درصد پتانسیل موجود استفاده میشود و برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری نمایشگاه صورت نمی‌گیرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->